De Rolls-Royce Phantom I werd in 1925 geïntroduceerd als opvolger van de Silver Ghost. Net als die voorganger werd de Phantom zowel in het Verenigd Koninkrijk (Derby) als in de Verenigde Staten (Springfield) gebouwd. De introductie van het Amerikaanse model liep daarbij steeds 1 jaar achter op de Britse. De opvolging gebeurde telkens 2 jaar later. De Phantom heette oorspronkelijk “40/50 New Phantom” en werd “Phantom I” genoemd na de introductie van zijn opvolger “Phantom II”.
Deze Rolls-Royce Phantom I chassis nummer 45022 – 52FH, motor nummer VH65 is van bouwjaar 1928, heeft een donkerrode body met gepolijste aluminium motorkap, crème witte spatborden/treeplanken en een grijs chassis. Interieur met lichtbeige lederen bekleding en beige tapijt. Deze zeer indrukwekkende Rolls Royce Phantom I met ‘boat-tail’ carrosserie verkeert in sublieme topstaat. In de vroege jaren 1950 werd de huidige en bijzonder fraaie ‘boat-tail’ carrosserie gebouwd en aangebracht door Wilkinson coach builders in Engeland. In de vroege jaren 1970 werd de automobiel uitvoerig gerestaureerd door Rolls Royce specialist Jarvis in Engeland. In het jaar 1997 heeft deze magnifieke Rolls Royce Phantom I de Peking – Parijs gereden. Aansluitend is de auto naar de huidige perfecte staat gebracht. Deze Rolls Royce is een schoonheid en de auto rijdt fantastisch.