De Snipe `80 ‘en 16/60 modellen: typische grondigheid en mechanische vernuft van Humber ontwerpers en ingenieurs. “Free-wheel” Voorzien van een synchromesh versnellingsbak, zelf smerende veren etc. gaven de auto destijds een plaats in de lijst s ’werelds fijnste auto’s m.b.t. vermogen, comfort en makkelijk te besturen. Het chassis van de Snipe 80 is voorzien van een krachtigere motor dan het type Snipe 16/60. De motoren zijn voorzien van een krukas met 7 lagers, statisch en dynamisch gebalanceerd, uitgerust met trillingdempers en contragewichten. De speciale Humber motor en versnellingsbak “Cushioned Power”. Versnellingsbak met vier versnellingen, stille 2e en 3e en gesynchroniseerde 3e en hoogste versnelling. Meer informatie over de historie en techniek is te vinden op: http://classiccarcatalogue.com/HUMBER%201934.html
Humber Snipe 80, bouwjaar 1934. Kleur ivoor wit met donkerblauw gelakte spaakwielen. Donkerblauw lederen interieur en donkerblauw tapijt. Donkerblauwe kap, hood cover en tonneau cover. Deze geweldige Humber Snipe 80 open tourer verkeert in zeer goede staat en de automobiel rijdt, schakelt en remt indrukwekkend goed. Aan alles is te merken dat Humber een kwalitatief Engels topmerk was in de vooroorlogse periode. De auto is reeds voorzien van een gesynchroniseerde vier-versnellingsbak met ‘free-wheel’ mogelijkheid. De zescilinder lijnmotor is voorzien van zeven krukaslagers en deze levert bijna tachtig onvermoeibare paardenkrachten. Deze zeldzame Humber is zeer origineel en toont een prachtig patina in de vorm van enige sporen van ouderdom en van gebruik; precies zoals het hoort. De kap, de hood cover en de tonneau cover zijn recentelijk vernieuwd. Een bijzonder fraaie, uitstekend rijdende en zeldzame Britse tourer.